top of page
Search
  • Writer's pictureAvram Ana

Viitorul verde - schimbari minore cu un impact major

Updated: Nov 5, 2020

Mereu mi-am dorit sa contribui in a face lumea un loc mai bun, mai sanatos, mai frumos. Deoarece lucrurile sanatoase sunt si frumoase! Consider ca oamenii se pot schimba, dar numai prin puterea exemplului si imi doresc sa devin acel exemplu. Nu numai in cercul de prieteni, in familie, dar si in societate si pe social media, deoarece din mediul online pot afla din ce in ce mai multi oameni despre ceea ce ne propunem sa facem.


De mica am incercat sa contribui putin cate putin in construirea unui viitor curat, nelimitat de verde. Sunteti curiosi cum?

  • Toate au un inceput. Cand eram in generala, ieseam cu doamna invatatoare in curtea scolii si strangeam gunoaiele lasate de oameni in locul in care noi ne petreceam o mare parte din zi. Vi se pare un lucru banal? Mie nu. Este un bun inceput in educarea unor micuti, ii inveti sa fie responsabili si ca actiunile lor au consecinte. Poate aveam colegi care aruncau deseuri pe jos. Atunci au invatat si ei ca nu este ok sa faci asa ceva. Pe atunci scoala a castigat datorita noua Steagul Verde pentru Eco-Scoala. Astfel am deprins anumite valori etice, valori ce au contribuit la formarea noastra.


  • Tot in clasele primare reciclam! Am avut o invatatoare implicata. Si-a dorit sa ajungem niste oameni de succes, nu numai din punct de vedere al cunostintelor, dar si din punct de vedere etic si moral. Astfel, dumneaei ne-a invatat importanta reciclarii. Periodic organizam actiuni de strangere a hartiei. Fiecare copil venea incarcat in anumite zile cu saci de gunoi plini de hartii mototolite, gata sa fie reciclate, salvand astfel multi copaci de la a fi taiati.


Pana la terminarea clasei a V-a aveam deja format un spirit civic, detineam anumite valori etice si stiam ce trebuie sa fac pentru a-mi salva locuinta, adica planeta. Usor, usor devenind un exemplu pentru alti tineri de varsta mea.

Desi maica-mea mi-a spus in prima zi de scoala sa-mi pun lacat la gura, se pare ca a fost degeaba. Altfel nu se explica cum de am ajuns sa-i conving si pe altii sa-mi fie alaturi la strans gunoaie, la inceput din curtea scolii, apoi din locurile unde mergeam in excursii.


  • Am continuat prin a merge periodic sa plantez copaci. Am plantat pana si dupa ploaie, prin namol. Nimic nu ne statea in drumul atingerii telului.



  • Acum, ceva special pentru fumatori. Stiati ca exista scrumiere portabile? Nu este nevoie sa stati cu un amarat de chistoc in mana pana la cel mai apropiat cos de gunoi. Cine ma cunoaste stie cat de drag imi e proiectul pe care urmeaza sa il prezint! "Fumatul DĂUNEAZĂ grav sănătății, dar aruncatul chiștoacelor afectează în egală măsură atât sănătatea cât și mediul!". Long story short: anul trecut in august am fost in Mangalia la @radioeuropafm Live pe Plaja. Peste tot vedeam numai bannere cu "Strada nu e scrumiera" si "Plaja nu e scrumiera". Mi s-au parut o idee atat de bine conceputa! Numele, dorinta baietilor de la @nuaruncachistoace incat am decis sa ii urmaresc pe viitor. O luna mai tarziu in Tara lui Andrei, proiect @omvpetrom, ne-am intalnit cu membrii proiectului care ne-au facut cadou scrumiere portabile. De ce sa ne batem joc de natura, de sanatatea noastra si de cea a oamenilor din jur, dar si de munca unor oameni faini cand putem avea mereu la noi o scrumiera portabila sau macar putem astepta pana la urmatorul cos de gunoi pentru a arunca un chistoc?



  • Ati auzit vreodata de cupe menstruale? Sunt reutilizabile, cu o durata de viata de pana la 10 ani. Spre deosebire de alte produse de igiena intima care absorb, cupa menstruala colecteaza fluxul menstrual in mod firesc. De asemenea, este un produs eco-friendly. Utilizand acest produs contribui la diminuarea poluarii mediului inconjurator cu deseuri nereciclabile provenite de la restul produselor de igiena intima.



Cu baby steps si prin lucruri marunte putem ajuta planeta. Putem contribui la crearea unui mediu verde si sustenabil.


  • Astfel, o alta metoda pe care am pus-o in practica este inlocuirea clasicelor periute de dinti cu cele din bambus. Acestea au un maner biodegradabil, iar perii sunt din nylon, fara BPA. Utilizand o astfel de periuta, renuntam usor, usor la folosirea plasticului in viata de zi cu zi.



  • Recent am inlocuit clasicele plase de cumparaturi cu sacosele eco-friendly din bumbac.


  • Stiati ca exista si produse de curatat eco-friendly? De la bureti de vase din fibre de cocos, pana la detergenti din produse bio. Lavete din porumb si bureti din lufa. Exista orice, numai vointa sa ai.


Oh... era sa uit! Ceva ce fac de trei ori pe zi timp de vreo 5 ani: strang mizeria facuta afara de prietenul meu patruped (intelegeti voi unde bat). Asta da activitate de ecologizare a mediului. Cred ca mai multi oameni ar trebui sa puna in practica acest lucru, deoarece recent am asistat la o intamplare tare amuzanta din spatele blocului. O mamica si-a luat copilul in brate, care evident ca a calcat inainte intr-un norocel. Va dati seama ce s-a intamplat mai apoi si cu ce s-a ales aceasta pe bluza. In concluzie, va rog pe voi stapanilor de animalute: umblati cu o punga in buzunar cand va plimbati catelul.


Sunt curioasa. Voi cum contribuiti la crearea unui univers mai verde, sustenabil?

Asa cum au spus cei de la E.ON Romania "Cu fiecare alegere mica, avem grija de casa noastra mai mare". Prin campania "WE has no limits" ei incearca sa ne ofere un viitor nelimitat de verde, sustenabil prin diverse metode. Va incurajez sa urmariti clipul de mai jos pentru a afla despre miscarea lor:



276 views10 comments

Recent Posts

See All
bottom of page